Polityka prywatności / RODO

Szanowni Państwo,

Od 25 maja 2018 roku będzie stosowane Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 
i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w szczególności z ogólnym Rozporządzeniem, celem zapewnienia właściwej ochrony danych osobowych, osobie, której dane dotyczą, należy przede wszystkim podać informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych określone w art. 13 lub 14 RODO – w zależności od tego czy zostały one pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą czy też z innych źródeł.

W świetle powyższego pragniemy poinformować Państwa, że:

Administratorem Państwa danych osobowychjest Kancelaria Prawnicza Iustitia. Godzik i Wspólnicy, Sp. k. z siedzibą przy ul. Bartyckiej 22A, 00-716 Warszawa zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000330527, posiadająca nr NIP: 5213528621oraz nr REGON: 141875462 [zwaną w dalszej części kancelarią].

We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych można kontaktować się pisząc listownie na adres administratora jak powyżej lub na adres e-mail: . lub telefonicznie +48 22 651 0 300, lub +48 22 651 0 301.

Państwa dane osobowe są przetwarzane wnastępujących celach:

1.     zawarcie i realizacja umowy (świadczenia usługi obsługi prawniczej lub zlecenia poprowadzenia sprawy);

2.     prowadzenie analiz i statystyk oraz na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej;

3.     informowanie o kancelarii i zawieranie umów na usługi oferowane przez kancelarię, tj. bezpośredniej obsługi prawniczej lub usługi zautomatyzowanego procesu zarządzania własnymi należnościami za pomocą aplikacji invoicedirect.pl.

4.     prowadzenie działań marketingowych podejmowanych przez kancelarię samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami;

5.     dochodzenie roszczeń na rzecz Klientów kancelarii;

6.     archiwizacja;

7.     udzielanie odpowiedzi na pisma i wnioski;

8.     prowadzenie działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz wypełnianie obowiązku prawnego ciążącego na kancelarii.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danychbędzie:

1.     udzielona zgoda;

2.     konieczność wykonania umowy lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy;

3.     konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;

4.     konieczność wynikająca z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, takich jak udzielanie odpowiedzi na Państwa pisma i wnioski.

Kiedy i w jaki sposób udostępniamy dane osobowe podmiotom trzecim? Czy przekazujemy dane do państw trzecich?

1.     Przekazujemy dane osobowe innym wyłącznie, gdy zezwalają nam na to przepisy prawa. W takim przypadku, w stosownej umowie zawieranej z podmiotem trzecim przewidujemy postanowienia i mechanizmy bezpieczeństwa w celu ochrony danych oraz zachowania naszych standardów
w zakresie ochrony danych, ich poufności i bezpieczeństwa. Umowy tego rodzaju zwane są umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, a kancelaria ma kontrolę nad tym, w jaki sposób i w jakim zakresie podmiot, któremu kancelaria powierzyła przetwarzanie określonych kategorii danych osobowych dane te przetwarza. W związku z powyższym wskazujemy, że odbiorcami danych osobowych, które kancelaria przetwarza jako administrator danych osobowych mogą być: 

- ww. podmioty przetwarzające dane osobowe na mocy umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. procesorzy);

- podmioty świadczące usługi hostingowe na rzecz kancelarii;

- podmioty realizujące kampanie marketingowe lub sprzedażowe na rzecz kancelarii;

- pozostali podwykonawcy, świadczący usługi z zakresu dostarczania oprogramowania, usługi serwisowania oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta kancelaria, a także dostawcy towarów, z pomocy których korzystamy;

- firmy kurierskie i przewozowe realizujące usługę przesłania dokumentów do/z kancelarii;

- podmioty świadczące usługi z zakresu badań ankietowych, w tym badań NPS (satysfakcji klienta)

- inne kancelarie prawnicze lub firmy windykacyjne (przy czym dane osobowe przekazujemy im tylko w takim zakresie, w jakim jest to rzeczywiście niezbędne dla osiągnięcia danego celu);

- audytorzy i biegli rewidenci, doradcy prawni, doradcy podatkowi, biuro księgowe obsługujące na mocy stałej umowy obsługę księgowo – podatkową;

- organy nadzorujące przestrzeganie prawa, organy regulacyjne i inne organy administracji publicznej, (przy czym w dwóch ostatnich przypadkach dane przekazujemy tylko wówczas i tylko w takim zakresie, w jakim jest to rzeczywiście niezbędne i wymagane w myśl bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i w sposób zgodny z tymi przepisami).

- nie przekazujemy Państwa danych do Państw trzecich.

Okres przetwarzania Państwa danych osobowychjest uzależniony od celu, w jakim dane są przetwarzane. Okres, przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane, jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:

1.     przepisy prawa, które mogą obligować kancelarię do przetwarzania danych przez określony czas;

2.     okres przez jaki są świadczone usługi;

3.     okres, który jest niezbędny do obrony interesów administratora;

4.     okres na jaki została udzielona zgoda.

Ponadto informujemy, że mają Państwo prawo do:

1.     żądania dostępu do dotyczących Państwa danych osobowych w celu sprostowania danych;

2.     żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia;

3.     usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania;

4.     wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych;

5.     przeniesienia Państwa danych osobowych.

6.     W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Państwa danych osobowych przez kancelarię, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

7.     Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie.

8.      Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.

9.    Zgoda jestniezależna od czasu, w jakim Państwo korzystacie z usług, obowiązuje do jej odwołania.

Zobowiązujemy się do regularnego przegląduniniejszej Polityki prywatności i jej zmianyw sytuacji, gdy okaże się to niezbędne lub pożądane z uwagi na: nowe przepisy prawa, nowe wytyczne organów odpowiedzialnych za nadzór nad procesami ochrony danych osobowych, najlepsze praktyki stosowane w obszarze ochrony danych osobowych (Kodeksy dobrych praktyk, jeśli kancelaria będzie związana takimi Kodeksami, o czym wówczas będziemy informować). Zastrzegamy również możliwość zmiany niniejszej Polityki prywatności w przypadku zmian technologii, przy wykorzystaniu której przetwarzamy dane osobowe (o ile zmiana jej wpływa na brzmienie niniejszego dokumentu), a także w razie zmiany sposobów, celów lub podstaw prawnych przetwarzania przez nas danych osobowych. 

Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 18.05.2018 r.